Fødsel i Kiel. Død - hvor?
Ib Molbech
2006-08-10 10:00:31 UTC
Holga Marie Molbech blev ifølge FamilySearch (FS) født d. 15. januar 1863.
Hendes far var professor ved universitetet i Kiel. Familien forlod Kiel året
efter som følge af krigsudbruddet og slog sig ned i København. Hendes yngre
bror blev født i 1866 i København - FS oplyser desværre ikke hvilket sogn -
blot København. FS oplyser, at Knud dør blot 2 måneder gammel.

Det er ikke Knud, der er problemet, men Holga. Hun må være død tidligt.
Ingen nulevende har hørt om hende - det er ikke noget godt argument, men jeg
tror på det. Hun døde tidligt! Men hvor finder jeg det. Hvis hun døde som
spæd i Kiel eller hvis hun døde som lille i København. Hendes far Christian
K.F. Molbech var medarbejder på "Dagbladet" i København, men det siger jo
ikke noget om, hvilket sogn, de boede i.

Mvh
Ib
Ib Molbech
2006-08-10 16:23:38 UTC
Post by Ib Molbech
Det er ikke Knud, der er problemet, men Holga. Hun må være død tidligt.
Jeg har boret lidt i problemet. Holga er død i 1863 eller 1864 i Kiel. Hvor
kan jeg finde svaret på det?

Mvh
Ib
Bodil Grove Christensen
2006-08-10 18:25:57 UTC
Post by Ib Molbech
Post by Ib Molbech
Det er ikke Knud, der er problemet, men Holga. Hun må være død tidligt.
Jeg har boret lidt i problemet. Holga er død i 1863 eller 1864 i Kiel.
Hvor kan jeg finde svaret på det?
I Kiel, formoder jeg - eller måske på arkivet på
Gottorp Slot i Schleswig.

Hedder hun virkelig Holga? Ikke Helga?

Mvh.Bodil.
Bodil Grove Christensen
2006-08-10 18:52:21 UTC
Post by Ib Molbech
Post by Ib Molbech
Det er ikke Knud, der er problemet, men Holga. Hun må være død tidligt.
Jeg har boret lidt i problemet. Holga er død i 1863 eller 1864 i Kiel. Hvor
kan jeg finde svaret på det?
Kig i familiebegivenhederne, så kan du evt. spore familien og
dens medlemmer:

Hun har i hvert fald en storesøster, se her hvad jeg fandt i Familysearch:
___________________________________________________________________________________________

Johanne Charlotte Molbech
Female Family

Event(s):
Birth: 19 NOV 1859

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Christian Knud Frederik Molbech Family
Mother: Mathilde Krabbe

Marriages:
Spouse: Leon Henry Marie Bloy Family
Marriage: 27 MAY 1890 Paris, , , France

____________________________________________________________________________________________

Og en bror:
Oluf Christian Molbech
Male

Event(s):
Birth: 07 DEC 1860 Kiel,Schleswig,Holstein, , , Germany

[...]

Denne bror blev voksen og giftede sig:
Oluf Christian Molbech
Male Family

Event(s):
Birth:
[...]

Spouse: Aasta Christiane Schack Family
Marriage: 07 OCT 1890 New York City, , , New York

____________________________________________________________________________________________

Hendes forældres vielse:
Christian Knud Frederik Molbech
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death: 20 MAY 1888

Burial:

Parents:
Father: Christian Molbech Family
Mother: Johanne Kirstine Langberg

Marriages:
Spouse: Mathilde Krabbe Family
Marriage: 19 FEB 1859 Kiel Stadt, Schleswig-Holstein, Preussen

_____________________________________________________________________________________________

Oplysninger om hendes far er her:
__________________________________________________________________________________________

CHRISTIAN KNUD FREDERIK MOLBECH
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 23 OCT 1821 Hof-Og Slotskirken, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: CHRISTIAN MOLBECH Family
Mother: JOHANNA CHRISTINA LANDBERG

__________________________________________________________________________________________

Far'en havde en bror:

HANS LANGBERG MOLBECH
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 06 NOV 1825 Hof-Og Slotskirken, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: CHRISTIAN MOLBECH Family
Mother: JOHANNA CHRISTINA LANGBERG

__________________________________________________________________________________________

Denne bror blev gift, se her:

Hans Langberg Molbech
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death: 01 JAN 1883

Burial:

Parents:
Father: Christian Molbech Family
Mother: Johanne Kirstine Langberg

Marriages:
Spouse: Oline Charlotte Elisabeth Bruhn Family
Marriage: 02 SEP 1850 Copenhagen, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

____________________________________________________________________________________________
Og farbror'en fik et barn:

Christian Daniel Molbech
Male

Event(s):
Birth: 06 JUL 1851 Nyrud, , , Sweden

Christening:
Death: 08 OCT 1897

Burial:

Parents:
Father: Hans Langberg Molbech Family
Mother: Oline Charlotte Elisabeth Bruhn

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end
Ib Molbech
2006-08-10 19:19:53 UTC
Post by Bodil Grove Christensen
Post by Ib Molbech
Post by Ib Molbech
[...]
Ja, ifølge FS, der er det eneste sted jeg har kunnet spore hende, hedder hun
Holga:

Holga Marie Molbech
Female

Event(s):
Birth: 15 JAN 1863 Kiel Stadt, Schleswig-Holstein, Preussen

[...]

Familiemedlemmerne havde jeg allerede - tak for arbejdet :-). Se evt. min
hjemmeside om Molbech'erne: http://home1.stofanet.dk/molbech/

Ib

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end
Bodil Grove Christensen
2006-08-14 20:41:39 UTC
Post by Ib Molbech
Post by Ib Molbech
[...]
Tja, det er altså ikke slægtsforskning, det er afskrift af andre kilder.

Du må have fat i kirkebogen, hvis du skal lave noget ordentligt arbejde.

Mvh:Bodil.